filtre-motor-Separ-2000

Filtru separator SEPAR 2000

Specialiştii de la JAREX Filtertechnik ştiu, că filtru separator SEPAR 2000 este o siguranţă pentru sistemul de alimentare cu combustibil şi ajută eficient la reducerea costurilor şi la protejarea motorului.
SEPAR 2000 este un filtru de combustibil pentru motorină cu separare mecanică . Tipul H sau HZ sunt dotate cu cu sistem de încălzire electrică. Încălzirea este controlata în totalitate automat.

Funcţia încălzirii electrice
Radiatorul se află aproape de centrifuga pe curentul de intare. Acesta este încălzit foarte bine, astfel încât rezulta o suprafaţă mare prin care trece combustibilul. Suplimentar radiatorul pătrunde adânc în bol şi prin aceasta se măreşte încă o dată semnificativ suprafaţa de încălzire, otinandu-se o încălzire rapidă a combustibilului.
Cristalele de gheaţă cu fulgi de parafină vor fi topite repede , astfel încât picuri de apă formaţi prin topirea cristalelor de gheaţă să poată fi separaţi şi parafina să nu poată înfunda filtrul de combustibil.
Un termostat încorporat reglează automat puterea de încălzire între +5°C şi +10°C. Pentru a controla funcţionarea termostatului, se monteaza un comutator cu lumina in cabina utilajului care se poate actiona manual sau automat.

Domenii de întrebuinţare ale SEPAR 2000 cu şi fără încălzire pe motorină
1. Vehiculele cum ar fi camioanele, autoutilitarele, autobuzele.
2. Motoare staţionare cum ar fi: generatoare de curent, agregate pentru pompe, compresoare etc.
3. Utilaje agricole, utilaje de constructii, compresoare mobile, stivuitoare etc.
4. Statii si pompe de motorina.
5. Motoare pentru nave si locomotive.
6. Versiuni speciale pentru întrebuinţări speciale.

Specificatii Tehnice

Funcţia SEPAR 2000 cu sau fără încălzire cu motorină:
Procesul de separare şi de curăţire se desfăşoară după un sistem bine gândit, care se întrebuinţează la orice model SEPAR 2000 de diferite mărimi. De obicei SEPAR 2000 se montează pe partea de aspiraţie al sistemului de combustibil între rezervor şi pompa de combustibil. Combustibilul ajunge prin deschiderea A sau B în filtru. Intrarea neutilizată rămâne închisă.

Treapta 1
Prin deschiderea de intrare, combustibilul pătrunde printr-un sistem cu palete de direcţionare într-o centrifugare intensivă.
Treapta 2
Prin formarea forţei centrifuge se separa picurii de apă şi particule grele de murdărie pe peretele recipientului şi se depozitează pe fundul paharului de sticla.
Treapta 3
Mai departe în curgere, combustibilul trece prin paleta de direcţionare, unde se acumulează mici picuri de apă şi particule fine de murdărie. Aceste depozitări se măresc până ajung şi ele să se depoziteze pe podeaua recipientului.
Treapta 4
Carburantul trebuie să urce până la elementul de filtrare, unde se linişteşte datorită măririi diametrului de curgere, astfel încât să curete cele mai fine particule şi cei mai mici picuri.
După aceste patru trepte de preseparare cea mai mare parte de mizerie şi apă este separată deja şi s-a depozitat în recipient. Prin aceasta se prelungeşte durata de întrebuinţare a elementului.
Treapta 5
Acum combustibilul curge prin elementul de filtrare schimbabil. Apa şi murdăria care mai există în combustibil vor fi separate de mediul de filtrare.
Combustibilul filtrat curge în pompa de combustibil prin ieşirile C sau D. Ieşirea neutilizată rămâme închisă.
Protecţia în cazul unei defecţiuni
a) Protejarea sistemului în aducţia curentului la releul de pornire(comutare)
b) O siguranţă fuzibilă în carcasă împiedică o supraîncălzire a combustibilului în cazul unei întreruperi de alimentare cu energie electrică.
SEPAR 2000 cu încălzire pe motorină este disponibil în variantele cu tensiuni de 24 Volt sau 12 Volt. Ca dotare suplimentară sunt disponibile versiuni HZ pentru ambele variante de tensiuni. Acestea sunt echipate suplimentar cu un releu de timp. Releul de timp opreşte încălzirea după trei minute de la începerea preîncălzirii combustibilului la pornirea motorului chiar dacă este pornită reţeaua de bord. În acest fel se evită o suprasolicitare a bateriei.
Nici cele mai scăzute temperaturi nu pot împiedica SEPAR 2000 în îndeplinirea funcţiilor.
Verificări şi aprobări
1. TÜV Rhein-Westfalen
2. Certificatul german Lloyd Type Approval Certificat
3. Certificatul Lloyd Type Approval
4. Departamentul tehnic german pentru nave de armată şi arme marine
5. Certificatul Bureau Veritas Type Approval
6. RINA
Avantajele lui SEPAR 2000
1. Separare totala a apei libere.
2. Element de filtrare pentru o întrebuinţare de lungă durată şi un grad ridicat de eficienţă.
3. Formă compactă si prietenoasa.
4. Montare simplă.
5. Randament ridicat de încălzire, cu reglare automată.
6. Se evită problemele de pornire a motorului la temperaturile scăzute de iarnă.
7. Protejează activ motorul.

Galerie Foto